Mega Sağlık
AnasayfaKategorilerAraInstagram

Instagram'da Biz

Tümü →
Kış aylarında cilt bakımı ipuçları 🧴✨ #ciltbakımı #sağlık
Sağlıklı kahvaltı önerileri 🥑🍳 #beslenme #sağlıklıyaşam
Günlük 10.000 adım hedefi için motivasyon 💪 #fitness
Doğal cilt maskesi tarifi 🌿 #güzellik #doğalbakım
Uyku kalitesi için 5 altın kural 😴 #sağlık #uyku
SPF kullanımı yıl boyu önemli ☀️ #ciltkoruma

Mega Sağlık

Sağlık haberleri ve bilgilendirme portalı

HakkımızdaİletişimInstagram

© 2026 Mega Sağlık. Tüm hakları saklıdır.

  • Anasayfa
  • Kategoriler
  • Ara
  • Instagram
Günde 2 bardak içerseniz erken ölüme sebep oluyor
Beslenme7 Eylül 2019· 0 görüntülenme

Günde 2 bardak içerseniz erken ölüme sebep oluyor

Uluslararası Kanser Araştırmaları Ajansı yaptığı araştırma, çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Buna göre günde şekerli ya da tatlandırıcılı 2 bardak meşrubat içmek, erken ölüm riskini artırabiliyor. İşte o araştırmanın detayları... Independent gazetesinin haberine göre, Dünya Sağlık Örgütüne bağlı Uluslararası Kanser Araştırmaları Ajansı tarafından yürütülen çalışmaya, 10 Avrupa ülkesinden, yaş ortalaması 50'nin üzerinde 450 binden fazla yetişkin katıldı. Araştırma, başlangıçta kanser, kalp rahatsızlığı ya da diyabet gibi rahatsızlığı olan kişileri kapsamadı. Çalışmaya 1992-2000 yıllarında dahil edilen, sonrasında da ortalama 16 yıl boyunca izlenen kişilerden bu süre zarfında 41 bin 600'ünden fazlası hayatını kaybetti. Çalışma sırasında katılımcılara, gazlı içecek, meyve suyu ve enerji içeceği tüketimleri dahil beslenme alışkanlıklarının yanı sıra egzersiz, sigara kullanımı ve kiloları gibi yaşam biçimlerini yansıtan birçok soru yöneltildi. Araştırma, 16 yıl boyunca ayda bir bardaktan az meşrubat tüketenlerin yüzde 9,3'ünün, günde 250 mililitrelik iki veya daha fazla bardak meşrubat tüketenlerin ise yüzde 11,5'inin hayatını kaybettiğini ortaya koydu. YÜZDE 17 DAHA YÜKSEK Araştırmacılar, vücut kitle indeksi, diyet, fiziksel aktivite, sigara ve eğitim gibi diğer faktörler göz önüne alındığında, günde iki bardak meşrubat tüketenlerin erken ölüm riskinin, ayda bir bardaktan az tüketenlerden yüzde 17 daha yüksek olduğunun gözlendiğini belirtti. DOLAŞIM SİSTEMİNE ZARAR VERİYOR Sonuçların, hem şekerli hem de tatlandırıcılı içecekler için geçerli olduğu ve çalışmada hem erkekler hem de kadınlar için benzer neticelerin görüldüğü kaydedildi. Araştırmacılar, katılımcılar arasında belirli ölüm nedenlerine baktıklarında, yapay tatlandırıcılı meşrubatların sık tüketilmesinin dolaşım sistemi hastalıklarından yüksek ölüm riskiyle ilişkili olduğunu buldu. Tatlandırıcı kullanılan meşrubatlar da sindirim sistemi rahatsızlıklarından yüksek ölüm riskiyle ilişkilendirildi. Tüm meşrubatların aynı zamanda Parkinson'dan ölüm riskinin yükselmeyle bağlantılı olduğuna da işaret edildi. n

K

Kadir Hameş

Mega Sağlık editörü

Profili gör →

Uluslararası Kanser Araştırmaları Ajansı yaptığı araştırma, çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Buna göre günde şekerli ya da tatlandırıcılı 2 bardak meşrubat içmek, erken ölüm riskini artırabiliyor. İşte o araştırmanın detayları...

Independent gazetesinin haberine göre, Dünya Sağlık Örgütüne bağlı Uluslararası Kanser Araştırmaları Ajansı tarafından yürütülen çalışmaya, 10 Avrupa ülkesinden, yaş ortalaması 50'nin üzerinde 450 binden fazla yetişkin katıldı.

Araştırma, başlangıçta kanser, kalp rahatsızlığı ya da diyabet gibi rahatsızlığı olan kişileri kapsamadı. Çalışmaya 1992-2000 yıllarında dahil edilen, sonrasında da ortalama 16 yıl boyunca izlenen kişilerden bu süre zarfında 41 bin 600'ünden fazlası hayatını kaybetti.

Çalışma sırasında katılımcılara, gazlı içecek, meyve suyu ve enerji içeceği tüketimleri dahil beslenme alışkanlıklarının yanı sıra egzersiz, sigara kullanımı ve kiloları gibi yaşam biçimlerini yansıtan birçok soru yöneltildi.

Araştırma, 16 yıl boyunca ayda bir bardaktan az meşrubat tüketenlerin yüzde 9,3'ünün, günde 250 mililitrelik iki veya daha fazla bardak meşrubat tüketenlerin ise yüzde 11,5'inin hayatını kaybettiğini ortaya koydu.

YÜZDE 17 DAHA YÜKSEK

Araştırmacılar, vücut kitle indeksi, diyet, fiziksel aktivite, sigara ve eğitim gibi diğer faktörler göz önüne alındığında, günde iki bardak meşrubat tüketenlerin erken ölüm riskinin, ayda bir bardaktan az tüketenlerden yüzde 17 daha yüksek olduğunun gözlendiğini belirtti.

DOLAŞIM SİSTEMİNE ZARAR VERİYOR

Sonuçların, hem şekerli hem de tatlandırıcılı içecekler için geçerli olduğu ve çalışmada hem erkekler hem de kadınlar için benzer neticelerin görüldüğü kaydedildi. Araştırmacılar, katılımcılar arasında belirli ölüm nedenlerine baktıklarında, yapay tatlandırıcılı meşrubatların sık tüketilmesinin dolaşım sistemi hastalıklarından yüksek ölüm riskiyle ilişkili olduğunu buldu.

Tatlandırıcı kullanılan meşrubatlar da sindirim sistemi rahatsızlıklarından yüksek ölüm riskiyle ilişkilendirildi. Tüm meşrubatların aynı zamanda Parkinson'dan ölüm riskinin yükselmeyle bağlantılı olduğuna da işaret edildi.

n

Paylaş

WhatsAppXFacebook

İlgili Haberler

Beslenme

Kahvenin fazlası vücudu nasıl etkiliyor?

Ela Söylemez·29 Haziran 2026
Beslenme

Ağız Hastalıkları Neden Olur?

Kadir Hameş·29 Haziran 2026
Felci Önlemek için yapmanız gereken 6 önemli formül
Beslenme

Felci Önlemek için yapmanız gereken 6 önemli formül

Kadir Hameş·4 Mart 2025
Corona (Korona) Virüs!
Beslenme

Corona (Korona) Virüs!

Kadir Hameş·13 Mart 2020